Jak szybko zapanować nad poziomem cukru we krwi?

Zbyt wysoki poziom glukozy we krwi jest faktycznie sporym problemem i większość ludzi, kiedy jej poziom wyraźnie zaczyna zbliżać się do górnej granicy zaczyna panikować. Panika w tym wypadku wcale nie pomoże, jest wręcz niewskazana. Wystarczy jedynie wprowadzić kilka podstawowych zmian w swojej diecie, a ta cienka czerwona linia nigdy nie zostanie przekroczona.

Najprostsze rozwiązania zawsze są najlepsze

Żeby skutecznie walczyć z wysokim poziomem cukru, spowodowanym niewłaściwym odżywianiem się, nadwagą czy brakiem ruchu, wystarczy wprowadzić niewielkie poprawki do planu dnia. Najlepiej będzie zacząć od regularnych ćwiczeń czy uprawiania jakiegokolwiek sportu, szczególnie, jeśli twoja praca wymaga ciągłego siedzenia w jednej pozycji przed komputerem. Nie trzeba sporo ruchu – wystarczy godzinny spacer szybkim krokiem czy droga tam i z powrotem do pracy – nie samochodem, a właśnie pieszo albo na rowerze. W ten sposób spadnie ci cukier.

Zważaj na BMI

Bardzo ważne w pilnowanie właściwego poziomu cukru jest także pilnowanie wagi oraz rozważne przygotowywanie dla siebie posiłków. Unikaj sporych wahań w wadze – niedobre jest stosowanie rygorystycznych diet kończących się wiecznym efektem jo-jo. Zdecydowanie lepiej jeść niewielkie posiłki w trzy-czterogodzinnych odstępach i nienajadanie się przed spaniem, wykorzystywanie świeżych, nieprzetworzonych produktów do przygotowywania sobie posiłków. To znacznie pomoże. Dobrze również wyeliminować sztuczne słodycze i przetworzone produkty.