Badanie kierowców zawodowych

Badanie kierowców zawodowych

16 maja 2018 0 przez EMCARE.PL

Przed przystąpieniem do badania psychotechnicznego, zwłaszcza, jeśli jest to Twoje pierwsze takie badanie, z pewnością zastanawiasz się czym są „psychotesty” i na czym polegają?  Podczas badania psychotechnicznego wykonujesz różne testy psychologiczne. Niektóre z nich to „pytania i odpowiedzi” Te testy badają osobowość. Wypełniasz kwestionariusze, odpowiadasz na różne pytania. To naprawdę nic trudnego. Są też testy „logiczne” Kierowcy nazywają je „książeczka” albo „obrazki”. Trzeba dopasować fragmenty wycięte z większej całości. Wybieramy te, które logicznie pasują do innych. Pierwsze zadania są tak dobrane żeby łatwo zrozumieć o co chodzi w następnych. Psycholog tłumaczy, wyjaśnia, pomaga jeśli trzeba. Przechodzisz też badanie na sprzętach aparaturowych. Trzeba na przykład szybko naciskać przycisk w odpowiedzi na światło lub dźwięk. Albo naciskać przyciski palcami, tam gdzie zapalają się światełka. Na koniec rozmawiasz dłużej z psychologiem, który pyta o doświadczenie, pracę, zdrowie. Potem omawia z Tobą wyniki. Na koniec otrzymujesz orzeczenie psychologiczne.

Badania psychotechniczne polegają  w szczególności na  ocenie:

1)   cech osobowości;– są to testy papierowe oceniające osobowość kierowcy
2)   sprawności intelektualnej;- standardowym jest tutaj test Ravena, sprawdzający  inteligencję badanego [dlatego ważne jest aby przyjść wypoczętym]
3)   sprawności psychofizycznej – wykonywanych na aparatach sprawdzających czas reakcji. W dużym skrócie, polega to na jak najszybszej reakcji na bodziec dźwiękowy lub świetlny i naciśnięciu właściwego przycisku na aparacie.
  • Kierowców obowiązują również badania wzroku w ciemni oraz na stereometrze[dlatego bardzo ważne jest zabranie okularów]
Badanie psychotechniczne kończy się wydaniem orzeczenia psychologicznego, podbitego właściwą pieczątką, od którego przysługuje odwołanie.
Oczywiście ta strona nie odpowiada w szczegółach „Na czym polegają badania psychotechniczne ?”
  • Psycholog uprawniony może użyć różnych zestawów testów i metod badania – ale w zakresie określonym przez wspomnianą wcześniej Metodykę Badań Psychologicznych Kierowców.
Większość badań psychologicznych jest wykonywanych na podstawie skierowania np od pracodawcy, policji lub lekarza.

Każde badanie psychologiczne rozpoczyna się rejestracją i wywiadem z osobą badaną. Psycholog pyta o stan zdrowia, doświadczenia w prowadzeniu pojazdów, obecną sytuację życiową oraz w zależności od stanowiska na jakie przeprowadzone jest badanie zadaje dodatkowe pytania.

Do badania psycholog wykorzystuje obserwację psychologiczną, kwestionariusze, testy psychologiczne, aparaturę do badań m.in. do badania czasu reakcji oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Po badaniu psycholog omawia uzyskane wyniki i wydaje stosowne orzeczenie psychologiczne.

Otrzymałeś negatywną opinię? Na odwołanie się od orzeczenia psychologicznego masz 14 dni od momentu jego wystawienia. Musisz przygotować pismo, które dostarczysz do (odpowiedniego ze względu na Twoje miejsce zamieszkania) Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy. Jeśli tego nie zrobisz, ponowne badania możesz przeprowadzić dopiero za rok.

POLECAMY

Oferta specjalna na przewóz maszyn lub transport z załadunkiem i wyładunkiem albo też częściowa lub kompleksowa usługa transportu HDS. Szczegóły na stronie http://transport-pm.pl .

Branża medyczna w Polsce

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.