Jak sobie poradzić z przekarmioną wątrobą?

Jak sobie poradzić z przekarmioną wątrobą?

20 grudnia 2017 2 przez EMCARE.PL

O wątrobę trzeba dbać szczególnie – jest odpowiedzialna za wiele funkcji życiowych, dlatego jej zdrowie powinno nas bardzo obchodzić. Nie zawsze jednak staramy się o tym pamiętać – szczególnie w okresie świątecznym zdarza nam się zwyczajnie przejadać, co skutkuje bólami wątroby oraz złym samopoczuciem, które może w efekcie prowadzić do naprawdę poważniejszych kłopotów.

Czego wątroba nie lubi najbardziej?

Wątrobę bardzo trudno nazwać dobrym partnerem do wieczornych posiedzeń i długich, romantycznych kolacji. Najczęstszym powodem problemów z nią jest spożywanie ciężkostrawnych, tłustych posiłków oraz spożywanie alkoholu i palenie papierosów – brzmi jak jeden z bardziej udanych wieczorów w grodzie przyjaciół lub rodziny, prawda? No właśnie. Jeśli do tego będziemy spożywać jednocześnie i mięso, i słodycze, wątroba może mieć ogromne problemy z prawidłowym przetworzeniem takich ilości węglowodanów dostarczonych organizmowi.

Jak domowymi sposobami poradzić sobie z przejedzona wątrobą?

Koniecznie musimy dać jej w pierwszej kolejności odpocząć – rozluźnienie ubrania powinno dać widoczną ulgę. Dobrze będzie również w miejscu wątroby przyłożyć sobie na kwadrans termofor lub poduszkę elektryczną, ponieważ ciepło pomoże w rozkurczaniu mięśni gładkich oraz przewodów żółciowych, dając w efekcie wątrobie poczucie ulgi. Wątrobie dobrze zrobi popijanie herbatki z rumianku z dodatkiem imbiru. Niektóre połączenie ziół, jak właśnie to powyższe, będzie działało rozkurczająco, przynosząc ulgę.

Branża medyczna w Polsce

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.