Jak szybko zapanować nad poziomem cukru we krwi?

Jak szybko zapanować nad poziomem cukru we krwi?

13 grudnia 2017 2 przez EMCARE.PL

Zbyt wysoki poziom glukozy we krwi jest faktycznie sporym problemem i większość ludzi, kiedy jej poziom wyraźnie zaczyna zbliżać się do górnej granicy zaczyna panikować. Panika w tym wypadku wcale nie pomoże, jest wręcz niewskazana. Wystarczy jedynie wprowadzić kilka podstawowych zmian w swojej diecie, a ta cienka czerwona linia nigdy nie zostanie przekroczona.

Najprostsze rozwiązania zawsze są najlepsze

Żeby skutecznie walczyć z wysokim poziomem cukru, spowodowanym niewłaściwym odżywianiem się, nadwagą czy brakiem ruchu, wystarczy wprowadzić niewielkie poprawki do planu dnia. Najlepiej będzie zacząć od regularnych ćwiczeń czy uprawiania jakiegokolwiek sportu, szczególnie, jeśli twoja praca wymaga ciągłego siedzenia w jednej pozycji przed komputerem. Nie trzeba sporo ruchu – wystarczy godzinny spacer szybkim krokiem czy droga tam i z powrotem do pracy – nie samochodem, a właśnie pieszo albo na rowerze. W ten sposób spadnie ci cukier.

Zważaj na BMI

Bardzo ważne w pilnowanie właściwego poziomu cukru jest także pilnowanie wagi oraz rozważne przygotowywanie dla siebie posiłków. Unikaj sporych wahań w wadze – niedobre jest stosowanie rygorystycznych diet kończących się wiecznym efektem jo-jo. Zdecydowanie lepiej jeść niewielkie posiłki w trzy-czterogodzinnych odstępach i nienajadanie się przed spaniem, wykorzystywanie świeżych, nieprzetworzonych produktów do przygotowywania sobie posiłków. To znacznie pomoże. Dobrze również wyeliminować sztuczne słodycze i przetworzone produkty.

Branża medyczna w Polsce

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.