Lekarze ortopedzi w Warszawie

Lekarze ortopedzi w Warszawie

12 stycznia 2018 0 przez EMCARE.PL

Poniżej prezentujemy wybranych lekarzy ortopedów z Warszawy i okoli

dr n. med. Paweł Adamczyk Ortopeda, Chirurg

Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (2007r.). W czasie studiów brał udział w międzynarodowych kongresach młodych medyków. Działał też w zarządzie Studenckiego Towarzystwa Naukowego Akademii Medycznej w Warszawie. W 2013 roku obronił pracę doktorską pt.: „Zastosowanie modelu matematycznego stopy zdrowej w chirurgii palucha koślawego u kobiet”.

Odbył trzy miesięczne staże zagraniczne – w Hanowerze pod okiem prof. Lobenhoffera (współtwórcy metody Tomo-Fix), w szpitalach Henriettenstiftung i Medizinischen Hochschule Hannover oraz jeden w Izraelu w szpitalu Meir Medical Center, który jest zapleczem medycznym izraelskiej kadry olimpijskiej. Doświadczenie zawodowe zdobywał początkowo w NZOZ Carolina Medical Center (do 2012r.), oraz w Klinice Ortopedii i Traumatologii CSK MSW w Warszawie (do XII.2014).

Główne obszary zainteresowań to szeroko rozumiana traumatologia, czyli leczenie urazów narządu ruchu i ich powikłań, chirurgia artroskopowa, chirurgia stopy i stawu skokowego i chirurgia ręki. Jest autorem lub współautorem wielu publikacji związanych z traumatologią sportową i nie tylko oraz wystąpień zjazdowych w Polsce i poza jej granicami.

Płynnie mówi po angielsku, komunikatywnie po niemiecku.

dr n. med. Artur Biel Ortopeda

Dr n. med. ARTUR BIEL – specjalista Chirurg Ortopeda Traumatolog oraz magister rehabilitacji.

Ukończył studia na Wydziale Rehabilitacji Warszawskiej AWF, na Wydziale Lekarskim Warszawskiej Akademii Medycznej oraz

studia doktoranckie w klinice Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu Akademii Medycznej na ul. Lindleya w Warszawie.

Pracę doktorską na temat uszkodzeń więzadła krzyżowego przedniego, metod jego leczenia i rehabilitacji obronił w 2007r. W

latach 2006-2015 pełnił funkcję lekarza Kadry Narodowej Kajakarzy Polski i Uzbekistanu.

Adiunkt Wydziału Fizjoterapii WSE Almamer w latach 2008 – 2010 oraz Dziekan Wydziału Nauk Medycznych WSM w latach

2010 – 2011, a także wykładowca warszawskiego AWF-u i UM.

Instruktor Metody Cyriax oraz certyfikowany terapeuta metody PNF. Uczestnik licznych szkoleń z zakresu Ortopedii,

Rehabilitacji i Medycyny Sportowej oraz autor licznych artykułów oraz wystąpień na kongresach krajowych i międzynarodowych.

Prywatnie kajakarz klasyczny, reprezentant Klubu Spójnia Warszawa na Mistrzostwach Polski. Członek Kadry Narodowej

Smoczych Łodzi – Mistrz Świata Smoczych Łodzi w 2014r.

Ratownik WOPR, płetwonurek sprzętowy i bezdechowy, skoczek spadochronowy oraz uczestnik akcji „Kajakiem po serce” 02.07.2011 roku.

dr n. med. Paweł Ambroziak Ortopeda, Chirurg, Lekarz sportowy

Specjalizuję się w leczeniu operacyjnym i zachowawczym chorób i urazów stawów, kości i tkanek miękkich oraz zmian pourazowych narządu ruchu. Szczególnie interesuję się traumatologią narządu ruchu, medycyną sportową oraz medycyną rekonstrukcyjną. Wykonuję operacje wykorzystując zarówno małoinwazyjne techniki artroskopowe jak i klasyczne metody chirurgiczne.

lek med. Wojciech Jankowski Ortopeda
Specjalista ortopedii i traumatologii narządu ruchu.

Doskonały diagnosta. Wykonuje badania USG narządu ruchu wykorzystując w trakcie badania testy kliniczne. Pod kontrolą USG wykonuje punkcje stawów, ganglionów, torbieli, Wykorzystując badanie USG podaje leki w miejsca zmienione chorobowo/ głęboko położone kaletki, przyczepy mięśniowe, ścięgniste i do pochewek ścięgien.

lek. Łukasz Dubielecki Ortopeda, Chirurg

Lekarz Specjalista Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu. 6 letnie szkolenie specjalizacyjne odbył w Klinice Ortopedii, SPSK im. A.Grucy w Otwocku. Przez 6 lat pracownik oddziału Uszkodzeń i Patologii Miednicy, który specjalizuje się w leczeniu obrażeń miednicy: złamań miednicy, panewki stawu biodrowego oraz kości krzyżowej. Od wielu lat współpracuje z przychodnią wielospecjalistyczną SPZOZ PIASTUN w Piastowie (Lidera ochrony zdrowia w Polsce w 2017 roku), gdzie wykonuje zabiegi operacyjne między innymi: zespołu cieśni nadgarstka, przykurczu Dupuytrena, palca zatrzaskującego, zespołu cieśni nerwu łokciowego, usunięcia ganglionów, ciał wolnych, uwolnienia ścięgien i więzadeł. Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Branża medyczna w Polsce

Ochrona zdrowia w Polsce dziś jeszcze jest wyraźnie zdominowana przez placówki publiczne, lecz sektor prywatny systematycznie zwiększa swój udział w całym systemie. Jego obecną wartość szacuje się na 56 miliardów złotych, podczas gdy budżet Narodowego Funduszu Zdrowia to 105 miliardów PLN. Prywatne wydatki stanowią już zatem nieco więcej niż ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia w naszym kraju. Według szacunków analityków już za trzy lata mają one osiągnąć wartość 79 miliardów złotych.

Ponadto, także Krajowy Plan Odbudowy przewiduje inwestycje o wartości prawie 20 miliardów złotych w unowocześnienie systemu opieki medycznej, w tym również dalszą cyfryzację tego sektora. Wynika z tego, że firmy medyczne mają przed sobą fantastyczne perspektywy rozwoju.

Niestety, ze względu na to, że większość szpitali i klinik jest własnością publiczną, ich zarządzanie często jest zaniedbywane. To natomiast prowadzi do problemów z finansowaniem długów. W rezultacie, jednostki stają się niezdolne do przyciągania najlepszych specjalistów oraz mają problemy z inwestowaniem w nowe technologie mające polepszyć standardy i efektywność leczenia. Partnerstwo między ośrodkami publicznymi a prywatnym inwestorem staje się wobec tego coraz popularniejsze, by móc zapewnić niezbędne środki, choćby na nowe wyposażenie w obszarze diagnostyki obrazowej czy laboratoryjnej. Korzyści są tutaj obopólne – szpital się rozwija, a prywatny inwestor generuje stabilną, satysfakcjonującą stopę zwrotu.

Telemedycyna z jednej strony jest wyzwaniem dla branży medycznej, ponieważ wymaga inwestycji w nowoczesne oprogramowanie i narzędzia, zmiany organizacji pracy, szkoleń pracowników itd. Z drugiej strony stanowi ogromną szansę na zwiększenie dostępności usług medycznych, zmniejszenie kosztów obsługi pacjenta i przyciągnięcie nowej grupy docelowej — cyfrowych pacjentów. 

Teleporady w polskim wydaniu przypominają obecnie bardziej próbę skopiowania tradycyjnej wizyty w gabinecie lekarskim, niż faktyczny przełom w cyfryzacji służby zdrowia. Niemniej już w takiej formie cieszą się one dużym zainteresowaniem ze strony pacjentów. W 2021 roku 62% Polaków, zamiast udać się do przychodni wybrało konsultację lekarską przez telefon. 

Docelowo telemedycyna (Digital Health) powinna oferować nowe formy opieki medycznej będące efektem synergii medycyny, technologii i telekomunikacji. Mowa nie tylko o telekonsultacjach lekarskich, ale również zdalnym monitoringu zdrowia, diagnostyce, rehabilitacji, a nawet zabiegach chirurgicznych. Technologie wspierające rozwój telemedycyny to m.in.:

  • Oprogramowanie specjalistyczne usprawniające komunikację na linii pacjent — lekarz,  prowadzące rejestr konsultacji,  systemy wspomagające diagnostykę radiologiczną i obrazową, analizujące dane historyczne i ułatwiające stawianie diagnozy, systemy do przetwarzania i wymiany informacji pomiędzy oddziałami i placówkami partnerskim, rejestry EDM i wiele innych. 
  • Aplikacje dla pacjentów jak portale internetowe z indywidualnymi kontami pacjentów umożliwiające umawianie wizyt, przedłużanie recept, planowanie badań, zarządzanie kalendarzem szczepień itp., aplikacje monitorujące stan zdrowia osób przewlekle chorych (np. cukrzyków), służące do przechowywania dokumentacji medycznej, wyboru ubezpieczenia medycznego, czy zakupu leków i realizacji recept itp.
  • Urządzenia typu Smart Health - zarówno profesjonalne rejestratory medyczne (jak holtery EKG czy zdalne KTG), które pozwalają zmniejszyć ilość hospitalizacji, jak i prostsza elektronika monitorująca stan zdrowia o charakterze profilaktycznym i mająca na celu zwiększenie zaangażowania pacjentów.

Rynek telemedycyny ma ogromny potencjał. Aby go w pełni wykorzystać, niezbędne jest wdrożenie nowych technologii oraz zadbanie o ich integrację z użytkownikami (pacjentami i lekarzami). Wymaga to od firm spojrzenia na pacjenta w sposób holistyczny i zmapowania jego całej podróży przez system ochrony zdrowia, począwszy od momentu, w którym zaczyna poszukiwać informacji w Internecie, poprzez spotkanie z lekarzem i diagnostykę, aż po realizację recepty w aptece i konsultacje kontrolne. 

Dojrzałość cyfrowa Polaków rośnie coraz szybciej, a wraz z nią zmieniają się ich wymagania odnośnie jakości i sposobu świadczenia usług medycznych. Pojawia się nowy rodzaj cyfrowych pacjentów, którym nie wystarcza opieka publicznej służby zdrowia, działającej w tradycyjny, offline’owy sposób i lekceważącej doświadczenia pacjentów.

Najmniej zadowolone są osoby młode (do 34 lat), wykształcone, mieszkające w dużych miastach i zarabiając powyżej 3 tys. złotych miesięcznie. Równocześnie ta sama grupa najliczniej reprezentuje klientów prywatnych placówek medycznych. Wśród powodów, dla których wybierają świadczenia spoza NFZ, wskazują:

  • krótszy czas oczekiwania na usługę (74%),
  • lepiej wykwalifikowany personel (22%),
  • bardziej zaangażowanych specjalistów (21%),
  • dogodne godziny, terminy wizyt oraz lokalizację (19%),
  • możliwość załatwienia wszystkiego przy jednej wizycie (18%),
  • brak opóźnień i kolejek (14%),
  • wyższy poziom życzliwości personelu (12%),
  • lepszy komfort leczenia (12%).

Rośnie zatem grupa pacjentów, którzy wybierają usługi medyczne na podstawie doświadczeń płynących z całego procesu leczenia (Patient Experience), a nie wyłącznie ich ceny. Aby przyciągnąć do siebie takie osoby trzeba zbudować system skoncentrowany na pacjencie - jego problemach, potrzebach i zadowoleniu z leczenia. 

Technologia daje ogromne możliwości w zakresie poprawiania jakości doświadczeń pacjentów. Zwłaszcza że Polacy są otwarci na cyfrowe innowacje i oczekują swobodnego dostępu do usług medycznych. Chcą umawiać się na wizytę lekarską z taką samą łatwością, z jaką zapisują się do fryzjera, otwierają konto w banku, czy kupują karnet na siłownię. Chętnie korzystają z rozwiązań samoobsługowych, jak internetowe portale pacjenta czy chatboty. 

Wykorzystują to prywatne placówki, które mają świadomość zmian zachodzących w postawach pacjentów i bacznie obserwują trendy. Centrum Medyczne CMP zdecydowało się uruchomić Wirtualnego Konsultanta — narzędzie do automatycznej rejestracji wizyt, posługujące się algorytmem sztucznej inteligencji. Dzięki wprowadzonej innowacji udało się zmniejszyć obciążenie infolinii o 30% w niespełna 2 miesiące. Badanie NPS wykazało, że rekordowa ilość pacjentów (82%) oceniła kontakt z infolinią jako dobry lub bardzo dobry. Wdrożenie Wirtualnego Konsultanta wpłynęło również pozytywnie na komfort i satysfakcję pracowników.